Kwaliteitsrapport en bestuursverslag

  • Volg ons:

Ieder jaar praten we - het hele jaar door - samen met cliënten, verwanten en medewerkers van De Noorderbrug over de kwaliteit van onze zorg en dienstverlening. Dat doen we door bijvoorbeeld de zogenaamde BIT gesprekken (Ben-Ik-Tevreden) met cliënten en teamreflecties onder medewerkers. Waarom is dit belangrijk? Door steeds met elkaar te reflecteren en te leren sluiten we beter aan bij de echte vraag van cliënten en kunnen we de kwaliteit van zorg continu blijven verbeteren!

In het kort

In het kwaliteitsrapport 2017 ‘Hart voor Kwaliteit’ vertellen we en laten we zien wat goed gaat in de kwaliteit van zorg en dienstverlening voor cliënten en het werk voor medewerkers bij De Noorderbrug. We vertellen ook wat volgens ons beter zou kunnen en waar we in 2018 (verder) mee aan de slag gaan. We maken hierin een link met ons jaarlijkse Lichtpuntje, waarin we ervaringsverhalen van cliënten en medewerkers verzamelen. In het kwaliteitsrapport kun je op verschillende afbeeldingen hiernaar doorklikken. In het bestuursverslag vertellen we over de bedrijfsvoering van het afgelopen jaar en vind je de jaarrekening van De Noorderbrug.

Naast het uitgebreide kwaliteitsrapport en het bestuursverslag hebben we voor iedereen een beeldende samenvatting van het kwaliteitsrapport gemaakt. Makkelijk en overzichtelijk.
Deze vind je bij dit bericht. Neem vooral een kijkje!

Het kwaliteitsrapport is tot stand gekomen door het harde werken, meedenken- en doen van onze medewerkers om - iedere dag opnieuw – samen te werken aan de (verdere verbetering van de) kwaliteit van zorg en dienstverlening bij De Noorderbrug. Hierin dragen zij elke dag bij aan een goed leven voor cliënten en mooi werk voor medewerkers. 

*Vanuit het landelijk kwaliteitskader gehandicaptenzorg is iedere gehandicaptenorganisatie vanaf 2017 verplicht om haar visie op zorg en kwaliteit in een kwaliteitsrapport te beschrijven. We leggen hierin verantwoording af over de bouwstenen waarop het Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg rust:
- Een verzorgd proces rond de individuele cliënt
- Leren van cliëntervaringen
- Zelfreflectie in teams

Print deze pagina