Helpernoord

  • Volg ons:

Helpernoord is een steunfonds voor cliënten bij De Noorderbrug. Met de professionele ondersteuning van De Noorderbrug werken cliënten aan het verbeteren van de kwaliteit van leven. Helpernoord wil daaraan bijdragen door cliënten financieel te ondersteunen. Zo kunnen cliënten onder bepaalde voorwaarden een steuntje in de rug krijgen van Helpernoord, bijvoorbeeld bij de aanschaf van een laptop of de inrichting van een eigen woning.

In het kort

Helpernoord vindt het belangrijk dat alle financiële ondersteuning een duidelijke bijdrage levert aan de kwaliteit van leven van de cliënt. Daarom heeft de stichting drie uitgangspunten opgesteld voor het doen van een aanvraag bij Helpernoord.

Cliënten kunnen een aanvraag doen voor een bijdrage gericht op:

  • participatie (deelname aan de samenleving) en/of;
  • communicatie en/of;
  • gezond leven.

Hierbij kunt u denken aan aanvragen voor een financiële bijdrage voor:

  • Cursussen/trainingen die niet door De Noorderbrug worden georganiseerd
  • De inrichting/aanschaf van een (nieuw) interieur (bijvoorbeeld bij een verhuizing)
  • Communicatiemiddelen (computer, tablet, smartphone) en toebehoren
  • Aanpassingen aan eigen vervoer
  • Deelname aan een vereniging
  • Sportfaciliteiten

Bestuur

Om belangenverstrengeling te voorkomen bestaat het bestuur van Stichting Helpernoord uit personen buiten De Noorderbrug.

Ervaringsverhaal

Gerrit vertelt over zijn ervaringen met Stichting Helpernoord. Gerrit woont bij De Noorderbrug en zit in de Centrale Cliëntenraad en is voorzitter van de Cliëntenraad Drenthe.

Gerrit: "Omdat wij de stukken voor de vergaderingen ontvangen via de mail was een goede computer eigenlijk een must. Ik had zelf niet de financiële middelen om deze aan te schaffen. Samen met mijn begeleider heb ik een aanvraag ingediend bij Helpernoord. Met de bijdrage van Helpernoord heb ik een laptop, printer en software aangeschaft en kan mijn werk voor de cliëntenraad goed uitvoeren. Daar ben ik erg blij mee!" 

Print deze pagina