Niet-aangeboren hersenletsel

  • Volg ons:

Hersenletsel verandert uw leven. Toch is het in veel gevallen mogelijk om na het hersenletsel nog grote stappen vooruit maken. Daarvoor maken de specialisten van De Noorderbrug samen met u een doelgericht plan. U maakt een stap vooruit en wij maken het mogelijk dat u die stap zet.

In het kort

Hersenletsel kan ontstaan door bijvoorbeeld een ongeluk, CVA, zuurstoftekort of een neurologische aandoening. In één klap of juist heel geleidelijk verandert uw leven en moet u leren omgaan met de gevolgen van het hersenletsel. Soms is die verandering heel makkelijk aan te wijzen. U kunt bijvoorbeeld uw werk niet meer doen. Of u loopt moeilijk. Soms is het minder goed zichtbaar. U bent sneller geïrriteerd, hebt minder energie, heeft moeite met taal of u bent overgevoelig voor kleuren en geluiden. Wat ook regelmatig voorkomt: u ervaart zelf dat er niets veranderd is, maar uw partner en familie vinden van wel. 

Wij hebben de expertise, u hebt de regie

Met ruim 45 jaar kennis van en expertise in het begeleiden en behandelen van mensen met niet-aangeboren hersenletsel, is De Noorderbrug op dit terrein specialist. Medewerkers van De Noorderbrug ondersteunen u bij het leren omgaan met de veranderingen, zowel fysiek als emotioneel. Leven met hersenletsel is een ander leven dan u voorheen had. Maar het is wel úw leven. U hebt de regie, u maakt de keuzes, u gaat het zoveel mogelijk zélf doen. Ons uitgangspunt is dat we samen met u - en met de mensen om u heen - kijken wat haalbaar is. Wat is uw ambitie? Wat ligt binnen de mogelijkheden? Daar gaan we samen aan werken.

De onzichtbare gevolgen van niet-aangeboren hersenletsel

U kunt verder met hersenletsel (Hersenz)

'Hier heb ik geleerd om met emoties om te gaan’, ‘Mijn zelfvertrouwen neemt toe’, ‘Ik heb echt geleerd beter met mijn beperkingen om te gaan’: een greep uit de...

Lees meer

Uitgelicht

Wilt u weten wat De Noorderbrug voor u of voor uw naaste kan betekenen?

Voor al uw vragen over de begeleiding en behandeling van De Noorderbrug kunt u bellen of mailen met Klant en Advies. Het team Klant en Advies is er voor cliënten, hun familie, mantelzorgers en verwijzers. U krijgt er direct antwoord op uw vraag. Wilt u in contact komen met een van onze medewerkers?  Bel dan (050) 597 38 20.

Als u belt, krijgt u een deskundige medewerker aan de telefoon. Hij of zij kan u vertellen welke mogelijkheden De Noorderbrug kan bieden voor uw specifieke situatie. We proberen uw vraag en situatie zo duidelijk mogelijk in beeld te krijgen, om te kijken wat we voor uw specifieke vraagstuk kunnen betekenen.

U kunt ons ook mailen via onderstaand contactformulier. Stel uw vraag en vermeld hierbij uw naam, woonplaats en indien gewenst uw telefoonnummer. Wij bellen of mailen u dan zo snel mogelijk terug.

Stel uw vraag aan Klant en Advies
Print deze pagina