Doofheid met bijkomende complexe problematiek

  • Volg ons:

U bent doof en heeft bijkomende problematiek, maar u wilt net als anderen zelfstandig wonen, leven en werken, anderen ontmoeten en activiteiten ondernemen. Misschien merkt u dat dit door uw problematiek niet vanzelf gaat. De Noorderbrug kan u dan vooruit helpen. Bijvoorbeeld door u te ondersteunen bij het afhandelen van post en administratie, het ontdekken van uw talenten, het indelen van uw vrije tijd of bij het contact met anderen. U kunt de medewerker van De Noorderbrug zien als coach, iemand die u kan laten zien hoe u zaken zelf kunt regelen en oplossen. Zodat u weer zo zelfstandig mogelijk kan leven.

In het kort

Van de totale groep mensen met een zintuiglijke beperking in Nederland heeft een kleine groep te maken met bijkomende complexe problematiek.  Het kan zijn dat u hierdoor problemen ervaart in uw thuissituatie, op uw werk of in de omgang met anderen. Bijvoorbeeld doordat de communicatie met andere mensen lastig verloopt omdat u elkaar niet begrijpt. Of omdat u het lezen en begrijpen van brieven en teksten lastig vindt. Misschien weet u niet goed wat mensen op uw werk van u verwachten of wat u van hen mag verwachten. Wat uw vraag ook is: De Noorderbrug gaat samen met u op zoek naar een passend antwoord.

Wij hebben de expertise, u heeft de regie

Met ruim 45 jaar kennis van en expertise in het begeleiden en behandelen van mensen met doofheid en complexe problematiek, is De Noorderbrug specialist op dit gebied. De specialisten van De Noorderbrug kennen de gevolgen die het doofzijn kan hebben voor u en uw netwerk. Zij beheersen verschillende varianten van de gebarentaal voor goede en persoonlijke communicatie met u. Sommige medewerkers zijn zelf ook doof en kunnen zich daardoor nog beter in uw situatie verplaatsen.

'Paul heeft vertrouwen in de toekomst en kan steeds meer zelf'

Wilt u weten wat De Noorderbrug voor u of voor uw naaste kan betekenen?

Voor al uw vragen over de begeleiding en behandeling van De Noorderbrug kunt u bellen of mailen met Klant en Advies. Het team Klant en Advies is er voor cliënten, hun familie, mantelzorgers en verwijzers. U krijgt er direct antwoord op uw vraag. Wilt u in contact komen met een van onze medewerkers?  Bel dan (050) 597 38 20.

U kunt ons ook mailen via onderstaand contactformulier. Wij bellen of mailen u dan zo snel mogelijk terug.

Stel uw vraag aan Klant en Advies
Print deze pagina